söndag 20 februari 2011

Trötthet och smärta ingen bra kombination

En dryg vecka kvar till operation och jag vill passa på och hinna med så mycket som möjligt nu innan jag blir immobil i några veckor. Typiskt nog har minstingen åkt på öroninflammation och stackarn sover därför inte så bra. Lite sömn => trött mamma, kryddat med höftsmärta ingen bra kombination. Det tog ganska lång tid innan jag insåg/erkände för mig själv att jag var rejält påverkad av smärta från min onda höft. Och ännu längre innan jag insåg hur mycket det faktiskt påverkade min person och mitt humör. Jag är ju en person full av energi och kraft, som vill gå med raska steg framåt i livet. Tvingas man till att ta små korta steg och knappt kunna gå i trappan är det svårt att känna sig energisk. Att känna mig energisk igen och kunna vara det fullt ut, ser jag verkligen fram emot i mitt nya liv!! Nåväl jag passade i alla fall på att ge mig ut och shoppa igår och kom hem med välfyllda kassar, för en gångs skull mest med saker till mig själv!! Shoppingturen fick jag betala med smärta i natt, men det var det värt! Faktiskt är det också ganska mysigt att vakna tidigt, hämta in tidningen, koka en kopp te och sätta sig med bästa kompisen "TENS:en" en stund innan resten av familjen har vaknat! I morgon påbörjar jag min sista arbetsvecka innan operation, som kanske blir min sista överhuvudtaget på nuvarande jobbet eftersom jag passade på att säga upp mig ungefär samtidigt som jag fick operationsbesked (bra timing..) och börjar nytt jobb i maj.

2 kommentarer:

  1. Hej där - nu har jag hittat dig också! Lite skojigt att vi båda är 38-åriga småbarnsmorsor med hög smärttröskel och taskig sjukdomsinsikt, tillika samma diagnos (fast jag haft den sedan jag var 1 år) och ha i stort sett samma op-datum :). Hoppas du fick med dig några fräscha mysbrallor i shoppingkassarna, jag inser att jag behöver fixa skor som är lätta att ta på och är halksäkra men fy för att gå på stan är min enkla åsikt.

    Såg att du kör med TENS, det har jag inte ens tänkt på - kanske är ngt... C U

    SvaraRadera
  2. Ha, ha vi verkar ha en del gemensamt! Jodå jag shoppade bra att ha saker inför sjukhusvistelse och kommande konvalesens i hemmet, vilket inkluderade två mjuka kjolar. Jag har bestämt mig för att skaffa lite snygga myskläder. Tänker att jag nog känner mig piggare och gladare om jag går omkring i lite roliga kläder. I linje med detta har jag också klädpartyshoppat idag hos "House of Lola". Skor har jag också införskaffat. Tyckte det kändes lite trist att lägga pengar på ett par tråkiga fotriktiga skor, så det fick bli ett par vita loafers i bästa Miami Vice-stuk som jag fyndade på rean. Pengarna som blev över fick gå till trevliga produkter från Body Shop och en snygg necessär att ta med till sjukhuset. Nu tror jag att jag har allt jag behöver inför resan mot operation som påbörjas på måndag, har tim shoppat Descutan-tvätt!

    Jag är mkt nöjd med att använda TENS som smärtlindring. Äter inte så gärna en massa piller och då har TENS varit ett bra alternativ, så jag kan definitivt rekommendera detta! Ha det!

    SvaraRadera