tisdag 15 februari 2011

Två veckor kvar till operation och allt under kontroll?!

I torsdags fick jag så bekräftad operationstid, det blir 1/3 och jag ska infinna mig På Löwenströmska sjukhuset på måndagen kl 13 för inskrivning. Har tagit mig en titt på opererande läkare på OrthoCenters hemsida, och konstaterar att JI ser förtroendeingivande ut... Min journal dök också upp i fredags så att jag kunde komplettera mitt case med den. Skrattade gott åt kommentaren att patienten är "lång och gänglig". Att dessutom klassificeras som ung i detta sammanhang är ju också positivt! Jag skulle kunna välja att vara bitter i detta läge, bitter över de vårdkontakter jag tidigare träffat klassificerat mina besvär som muskulära, och/eller bitter över att jag själv inte tidigare haft bättre sjukdomsinsikt (enligt min man saknar jag sådan..). Hade min höftdysplasi upptäckts för fem år sedan som doktor LR konstaterade, hade jag nog kunnat bli hjälpt med en ledbevarande Ganz-operation, men som sagt det ger inget att vara bitter! Nu får jag istället fokusera på hur mycket bättre jag kommer att må efter min protesoperation!! Jag ser fram emot att kunna gå långpromenader och att slippa bli påverkad av dåligt humör pga ständiga smärtor, det kan bara bli bättre!!

1 kommentar:

  1. Kära MM! Kan inte sova i natt (inte höft- utan halsont som spökar denna gång... :)) och tänkte att jag passar på att skriva en rad innan du ju faktiskt ska in för dagen D på tisdag!! Blandade känslor gissar jag. Skickar med dig alla goda tankar inför op-dagen, och ser fram emot att höra av dig "på andra sidan". Kram kram

    SvaraRadera