onsdag 18 maj 2011

11 veckor - behöver vila efter förra veckans rivstart

Det var fantastiskt roligt att börja jobba förra veckan och jag kände mig väldigt energisk, på god väg tillbaka till mitt forna "riktiga" jag. Kanske tog jag dock i lite väl mycket. Jobbade förvisso bara 50%, men så var det dålig planering som innebar att jag kom hem en kort stund och knappt hann vila innan det var dags att hämta barnen på dagis, tillsammans med lite olika möten kvällstid och som krydda på moset en del trädgårdsarbete. Resultatet blev rejält trötta muskler i op-benet och en ordination om vila från sjukgymnasten i måndags. Så nu vilar jag. Försöker planera min arbetstid lite bättre och försöker inte hinna med en massa andra aktiviteter denna vecka. Träningen fokuseras på rörlighet och jag försöker komma ihåg att använda krycka eller käpp inomhus, och jag känner att vilan gör gott och jag har mindre ont idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar