torsdag 10 mars 2011

Bättre och bättre dag för dag! 1 vecka och 2 dagar efter operation

Febern har gått ned och jag tycker nog att jag mår bättre. Inser att jag inte vet så mycket om feber, och definitionen verkar inte vara klockren. Jag tror att jag normalt brukar ha runt 36,7 på morgonen när jag mäter med örontermometer. Nu pendlar jag mellan 37,3 och 37,9 och det hade förvisso känts bättre om jag kom ned under 37, men lite förhöjd temp skall ej vara någon källa till oro. Jag avvaktar, fortsätter med antibiotikakuren och tar ett återbesök hos jourläkaren igen på söndag då han åter tjänstgör här på jourcentralen.

Nu testar jag också att avveckla intaget av smärtstillande. Tog inga Pamol under gårdagen, men vågade inte skippa Oxycontinet till natten så det fick bli en 5mg tablett. Kände av lite mer smärta från höften, men återigen mest från ryggen, dock helt och hållet uthärdligt. Nu idag har jag också låtit bli att ta något och jag kanske skippar Oxycontinet ikväll om jag ej får mer ont. Varför äta smärtstillande om det ej behövs? Det känns även bättre att veta att intaget av medicin inte påverkar ev andra symptom.

Igår blev jag uppringd av operationsplaneraren på SU Mölndal. Nu hade jag kommit fram i deras kö och hade kunnat få en operationstid på hemmaplan. Jag är dock nöjd att redan ha operationen överstökad och ångrar inte att jag valde att åka upp till Stockholm för att få en snabb operationstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar