måndag 7 mars 2011

Ryggont och dålig sömn

Börjar undra om jag fick med en extra feature efter min operation, en timer som gör att jag vaknar vid 4-tiden på morgonen och har vansinnigt ont i korsryggen... Detta fenomen har rått sedan första natten efter operationen och kan säkerligen förklaras av flera olika saker. Dålig sitt- och liggställning, snedbelastning vid gång mm. Dock tror jag att jag behöver göra något åt min säng. Eftersom vi har en sängram utan ben konstaterade jag i samråd med arbetsterapeuten att det blir svårt att höja den, och hennes råd var att lägga en madrass ovanpå befintlig resårmadrass. Nu har jag därför en 10cm tjock skummadrass överst, och det blir nog alldeles för mjukt för ryggen. Funderar därför på andra alternativ och det lutar nu åt att ta bort sängramen och ersätta med ben. Dock verkar de högsta benen på Ikea endast bygga 20cm på höjden, så i såfall behövs någon typ av förhöjningsklossar. I min enfald trodde jag att det bara var att ringa upp primärvårdsrehab för att komma överens om att jag kunde skicka någon för att kvittera ut några klossar. Så enkelt var det inte... Den arbetsterapeut jag träffade för två veckor sedan är tydligen ledig måndagar och först skulle det vara helt omöjligt att låta någon annan hjälpa mig, men efter lite diskussion blev jag lovad att en annan arbetsterapeut skulle ringa mig under dagen. Alternativet att jag förklarade mitt behov och därefter kunde komma och kvittera ut lämpliga hjälpmedel existerar inte överhuvudtaget på kartan, tungrott... Nu får jag hoppas att någon ringer upp mig så att jag kan få detta fixat, en vettig sovplats känns som ganska hög prio just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar