måndag 7 mars 2011

Feber

Återigen en ganska seg och trött dag. Framåt kvällen kände jag mig riktigt dåsig och fick för mig att kolla febern och oops hade visst 38,5 grader, jag som aldrig har feber... För säkerhets skull ringde jag upp avd 103 som jag lämnade i fredags och fick prata med en av de duktiga sjuksköterskorna. Så länge som jag inte har några besvär från såret ska jag inte oroa mig för infektion el att febern beror på någon komplikation efter operationen. Blev lugnad av detta och nu när jag tagit mina värktabletter så har febern gått ned lite, säkert ingen fara!

Sängförhöjningsproblematiken har också löst sig. Efter samtalet med den inte så samarbetsvilliga damen på Primärvårdsrehab googlade jag lite och insåg ganska snabbt att det visst finns sängförhöjningsklossar som kan användas till sängramar (borde inte arbetsterapeuten vetat det??) Jag konstaterade att dessa fanns att beställa via några olika webshoppar, men inväntade först det utlovade samtalet från en arbetsterapeut. Och jodå kl 15.30 ringde en kvinna och efter att jag guidat henne i produktfloran kom hon fram till att de aktuella klossarna ingick i rehabsortimentet, dock med en leveranstid på 3v.. Jag frågade henne då om alternativa möjligheter att skaka fram dessa klossar, och när vi diskuterat alternativ en stund kom hon själv på att det kunde ju vara så att de hade några klossar liggande i källaren, trots att de ej fanns registrerade i deras datasystem. Det visade sig att jag hade tur, klossarna fanns i källaren och jag kunde skicka maken att hämta upp dem på väg hem från jobbet. Nu är de monterade och klara och jag ser fram emot en god natts sömn i min förhöjda säng. Håll tummarna för mig att jag slipper vakna med ryggont kl 04 i morgon bitti!!

3 kommentarer:

  1. Bra, det gör mycket att ha en bra höjd på sängen.
    Första veckan tycker jag var jobbig också utan feber.
    Vecka 2 började allt kännas bättre och sedan verkar varje dag gå åt rätt håll. Hoppas att du blir av med febern.
    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Jag har också råkat ut för en hackare till arbetsterapeut, men skönt ändå att det löste sig, och hoppas att du fick sova bättre med riktiga sängen!

    SvaraRadera
  3. Sänghöjden blev bra, ett steg i rätt riktning! Nu verkar det som att ryggontet kanske har andra förklaringar som jag hoppas bli av med efter antibiotikakur. Skönt att höra att vecka 2 var en vändpunkt för dig Cecilia, hoppas på detsamma! Förresten hur länge åt du smärtstillande?

    SvaraRadera