lördag 12 mars 2011

Lite färg piggar upp!

Idag har jag införskaffat mig ett par kryckor till. Insåg att det kan vara praktiskt att ha två par, ett för inhomhus- och ett annat för utomhusbruk. På så sätt behöver man inte montera loss broddarna när man kommer in, eller oroa sig för att barnen skall skada sig på broddarna. Vi har redan upplevt en mindre blodutgjutelse när dottern lekte med de broddförsedda kryckorna. Till min glädje upptäckte jag att det fanns färgglada kryckor till en billig penning (100kr/st), och jag valde ett par röda!! Lite färg piggar upp bland de annars så tråkiga hjälpmedlen. När krafterna har återkommit lite mera ska jag nog sy ett färgglatt överdrag (med handtag!) på min kilkudde som både är i behov av lite färg, och av ett handtag så att man kan bära med sig den lite lättare.

2 kommentarer:

  1. Gott att det finns alternativ till kommunalgrått.
    Jag bestämde mig på ett tidigt stadium att när det var dags för kryckor så skulle det absolut inte vara kommunalgrå - det blev ett par gladsvarta istället, i alla fall lite variation som känns bättre för själen.
    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Visst måste man unna sig lite "flärd" i tillvaron som just nu känns allt annat än glamorös...

    SvaraRadera