söndag 27 mars 2011

Slarvar med gångträningen...

När jag läste min höftbloggarkompis Kallas inlägg om problem med händerna vid kryckgång tänkte jag först att jag var lyckligt lottad som ej drabbats av sådana bekymmer. Efter att ha rannsakat mig själv kom jag dock fram till att det kanske beror på att jag inte är så flitig med min kryckträning... Det har varit ganska många dagar med trist väder och då har jag inte gett mig ut överhuvudtaget utan bara gått omkring inomhus. På tisdag har det redan gått fyra veckor efter operationen och jag kanske borde ha kommit längre med min gångträning, alltså dags för skärpning! Tyvärr ser inte väderprognosen för den kommande veckan alltför lovande ut om man planerar långpromenader. Jag måste dock bestämma mig för att ha som mål att ta mig ut på promenad minst en gång om dagen from i morgon, med giltigt förfall endast vid ihållande nederbörd. Längden på promenaderna sätter jag inget mål för till en början utan jag får väl vara nöjd om jag kommer ut.

2 kommentarer:

  1. Njäää säger Kalla om gång som träning... vet ju inte hur man SKA förhålla sig till gångträning i ordets rätta bemärkelse, men jag har mest skrotgått en bit nedför gatan för att hålla mig vid mina sinnes bruk. Blir tokig av att bara gå inne, jag vill känna vind och väder, höra fåglar osv. Har tagit det rätt lugnt nu i veckan eftersom jag tror att jag överanvänt kroppen lite, så kanske ett varningens finger för för mycket rörelser! Ta inte ut dig i hela din kapacitet, jag har gått på den niten = inte alls kul. Har haft problem i området under snittet, där jag får en bultande hård bula, så efter sådana sejourer tar jag det lugnt någon dag.

    Har laddat ner en app i telefonen som mäter promenader (ja springningar och cykling också om man så vill, så att jag ska kunna följa min progress. Men tar det lugnt. Idag gick jag enligt appen 1,03 km och det tog 27 minuter... Stannade iofs 2 ggr på vägen och pratade med grannar, men ändå. Man får fira även de små segrarna :)

    SvaraRadera
  2. Jag är glad över att jag nu i alla fall tar mig ut varje dag, och tackar för inspirationen! Det blir inte särskilt långa promenader. Vet ej hur långt jag går, men det blir ungefär 20-25min. En app som mäter avstånd låter skojigt, ska se om jag kan hitta en sådan till min Android-telefon!

    SvaraRadera